Internasional

Polisi Tembak Istri Tengah Hamil 2 Bulan, Diduga Ini Penyebabnya

Polisi Tembak Istri Tengah Hamil 2 Bulan, Diduga Ini Penyebabnya
(eberita.org)
Senin, 22 Mei 2017 13:35 WIB
KUCHING - Seorang anggota polis berpangkat Inspektor menembak mati isterinya di Kampung Kakai, Serian, Sarawak, Malaysia.

Pelaku berhasil menangkap pelaku petang kemarin, sekitar pukul 3.15 waktu setempat. Saat ini pelaku ditahan di kantor polisi Matang Jaya, Matang, Kuching, Sarawak.

Korban yang bernama Siti Nadirah Abdullah (Christie) berusia 33 tahun ditemui terbaring oleh seorang ahli keluarganya di dalam rumah.

Selepas menembak isteri yang tengah mengadung dua bulan, pelaku yang merupakan Kepaala Polis Balai Belaga, Sarawak itu terus melarikan diri dengan motor Proton Saga bersama pistol yang digunakan untuk menembak isterinya itu.

Dalam laporan polis, korban tidak disebut sebagai isteri pelaku, melainkan hanya sebagai teman wanitanya.

Menurut sumber, korban adalah isteri ketiga pelaku. Palaku menembak korban diduga karena cemburu sang isteri mempunyai skandal dengan seorang pengusaha.

Ibu korban berusia 62 tahun, yang enggan dikenali, mengatakan, sebelum kejadian dia sedang menonton televisi di ruang tamu dan menantunya tiba-tiba pulang ke rumah, terus masuk ke dalam bilik.

''Tidak berapa lama kemudian saya terdengar bunyi dua kali tembakan dari dalam bilik itu dan menantu saya segera keluar lalu melarikan diri menggunakan keretanya,'' ujarnya.

“Saya terus mencoba masuk ke dalam bilik dan terkejut melihat Siti Nadirah sudah terbaring di atas ranjang dengan darah di kepala dan leher kirinya,” jelasnya di di Rumah Mayat Hospital Serian.***   
loading...
Editor:hasan b
Sumber:eberita.org
Kategori:GoNews Group, Peristiwa, Hukrim
wwwwww